torsdag 31 januari 2019

Helgfrågan v 5 (31 januari - 3 februari)

Nu är det minsann snart helg, igen och en bra inkörsport är Mias Helgfrågan.

Veckans fråga är: Har du några förslag på snygga omslag?

Jag är ju väldigt glad i omslagen på Elly Griffiths böcker. I alla fall de gamla, innan ett annat förlag tog över.

Och Idijärvitrilogin av Charlotte Cederlund är så otroligt fina. De är dessutom fina även när man tar av skyddsomslaget.

Veckans bonusfråga är: Gillar du att spela spel?

Både ja och nej. När jag spelar så är det strategispel som gäller, men det är väldigt sällan som jag tycker att jag har tid till det. Jag köpte faktiskt ett spel i höstas, Two point hospital, som är en re-make av mitt gamla favoritspel Theme hospital. Det spelade jag i några helger, sedan slutade jag bara. Inte för att det var tråkigt eller dåligt utan för att det slukade massor av timmar.

28 kommentarer:

  1. Verkligen jättesnygga omslag. Håller med, spel slukar massor med tid som man istället kan ägna åt annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undviker ju det värsta genom att inte spela på mobilen i alla fall :)

      Radera
  2. Jag spelade också Two point hospital i höstas, men som du säger, det blev massa timmar som hamnade där.

    Riktigt snygga omslag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske dags att börja spela igen en period. Kul är det ju :)

      Radera
  3. Idijärvitrilogin blir jag plötsligt sugen på när jag ser hur fina de är.

    SvaraRadera
  4. Cederlunds böcker är otroligt fina. Spel tar både tid och kan vara avkopplande. Ibland är det skönt att låta hjärnan göra annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar ibland att jag hade tid och ro att spela, men det går lite i vågor. Som kommer med väldigt långa mellanrum.

      Radera
  5. Jättesnygga omslag, synd att de ändrade Griffiths omslag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jättesynd. De är inte alls lika fina nu.

      Radera
  6. Väldigt snygga bokomslag. Läst De utstötta, just med det omslaget för pocketboken. :)

    SvaraRadera
  7. Väldigt snygga omslag, och snyggt att se dem tillsammans så där. Blev nyfiken på formgivaren, Anna Henriksson, jag kände inte till henne tidigare. Nu måste jag kolla upp vad hon mer har formgivit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är så otroligt fina och de har andra, kompletterande bilder under skyddsomslaget.

      Radera
  8. Det är därför inte jag spelar. Skulle sluka tid som jag vill ägna åt annat.
    Omslagen på Cederlunds böcker var snygga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA, inte för att jag kanske gör något vettigt av timmarna jag inte spelar, men ändå :) De omslagen hade jag kunnat ha som tavlor.

      Radera
  9. Jag gillar verkligen när böckerna hör ihop i en serie. Cederlunds böcker är ju verkligen snygga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är till och med ännu finare i verkligheten :)

      Radera
  10. Gillar omslagen på Cederlunds böcker. Visst kan spel sluka mycket tid men ibland är det nästan skönt att sätta sig och slöspela ett litet tag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det där slö-vadsomhelst funkar inte så bra för mig. Jag går alldeles för mycket all-in, men ja, jag håller med :)

      Radera
  11. omslagen på Griffiths tidigare böcker tyckte jag om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var trist att de bytte, tycker jag.

      Radera