fredag 25 januari 2019

En bra vecka

Förra veckan ramlade det in en del intressanta böcker.

Först kom Brännmärkt av Lizette Edelfeldt. Jag är ganska säker på att jag uppmärksammade den när den släpptes hösten 2017, men det blev aldrig av att jag skaffade/läste den. Nu när den dök upp här och jag läste vad den handlar om så blev jag riktigt sugen på att läsa den. Dystopier har jag ju en bra relation till. Om man kan säga så. Tack till Louise Bäckelin Förlag!

Om allt vore annorlunda av Sanna Mac Donald kom också som en överraskning. Jag vet inte om jag har sett den här i flödet och jag är inte helt säker på att det är min typ av bok, men jag utmanar mig gärna. Och debuter är jag alltid nyfiken på. Tack till MiMa Förlag!

Sedan kom den där boken som Adlibris inte skickade, som jag skulle få i julklapp. Den mörka ängeln av Elly Griffiths. Det var på tiden. Jag har hamnat lite efter i den här serien, men det känns som att det är dags att göra något åt det. Snart.

Av någon anledning så har jag glömt/missat att visa upp böckerna jag faktiskt fick i julklapp (det blev ju några även utan den som saknades). Så här kommer ett litet foto på dem också. Annars blir de lite ledsna. Senaste delarna av serierna om Sebastian Bergman och Malin Fors; En högre rättvisa av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt samt Himmelskriket av Mons Kallentoft. Den senaste Stephen King, Outsidern. Den syns inte, men den finns där ändå, novellen Lite krasslig bara. Även den av Stephen King. Sista delen i trilogin Systemet, Enda vägen av Anna Jakobsson Lund. De vänsterhäntas förening av Håkan Nesser. En fantasieggande science fiction, Sovande jättar av Sylvain Neuvel. Tre timmar av Anders Roslund. Slutet av Mats Strandberg, som jag har hört så mycket om. Och till slut Magnus Ugglas självbiografi(?) Enda sättet att genomlida en konsert är att själv stå på scenen. En fin liten hög.

4 kommentarer:

  1. Det ser ut som att du fick många spännande julklappsböcker. Jag rekommenderar ju Slutet lite extra! :) Brännmärkt läste jag precis ut i veckan, var en ganska klassisk dystopi och ibland är ju det precis vad man vill ha. Om allt vore annorlunda fick jag också hem och har precis samma tankar som du - inte min typ av bok men ger den gärna en chans! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag går och klämmer lite extra på Slutet och funderar på om jag ändå kanske inte borde läsa Hemmet först. Jag gillar ju att läsa böcker i den ordning de kommer ut, även om de inte är i en serie.

      Brännmärkt verkar intressant och dystopier är ju något jag gillade innan jag ens visste att det fanns en genre för dem :)

      Radera
  2. Ja, det var en fin hög. Och fina recensionsexemplar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ingen bokbrist i sikte under 2019 heller :)

      Radera