tisdag 22 januari 2019

Veckans topplista: Vita bokomslag

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Veckans topplista som sköts av Johannas deckarhörna.

Veckans tema: Bokomslag: vita.

Det borde vara enkelt, eller hur? Vitt är ju liksom vitt... men, hur mycket vitt? Får det gå i grått? Med tanke på att det är en topplista, ska omslaget vara snyggt eller boken bra? Jag förstår ju att jag förmodligen gör detta mer krångligt än det borde vara och jag insåg snabbt att jag inte kunde vara kräsen. I alla fall inte om omslaget skulle vara mest vitt.

1. Levande och döda i Winsford av Håkan Nesser
2. Styggelsen av Amanda Hellberg
3. Vinterfolket av Jennifer McMahon
4. De förjagade av Mikael Strömberg
5. Vita nätter av Ann Cleeves

32 kommentarer:

  1. inte tänkt på hur snyggt det är med vita omslag.

    SvaraRadera
  2. Vita nätter har jag nog läst men det var ett tag sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har på något sätt tappat bort den serien, men jag får väl ta tag i den igen.

      Radera
  3. Nessers bok är jag riktigt förtjust i. Snyggt med vita omslag!

    SvaraRadera
  4. Snygga omslag, särskilt Nesserboken, även om det inte är vitast.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Omslaget på Nessers bok passar dessutom till innehållet.

      Radera
  5. Har läst några noveller av Hellberg som jag tyckt om, men inte läst någon bok av henne (än).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har nog bara läst en novell av henne, men alla böckerna :)

      Radera
  6. har läst Vinterfolket och evt också Nessers bok. somliga vita böcker blir inte riktigt vita på bild

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilderna tappar färg, eller vad man ska säga, när man tittar på dem på en skärm.

      Radera
  7. Ann Cleeves böcker har jag tänkt läsa snart nu när jag fick en hel packe av min syster. Fint med vita omslag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har halkat lite efter i den serien, men har tänkt läsa klart den. Någon gång.

      Radera
  8. Jag hade också lite problem med det där med vad som egentligen var vita omslag ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk vad man kan göra det besvärligt :)

      Radera
  9. Vita nätter har jag läst och Nessers bok, har också den på min lista ;)

    SvaraRadera
  10. Jag övervägde vad som skulle ha mer vikt då jag valde också, oerhört vita omslag eller bra böcker med ganska vita omslag. Det blev nog mer det senare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en svår balansgång, jag vill ju också helst ha bra böcker :)

      Radera
  11. Fina omslag du hittade! Vinterfolket valde jag också men har dock inte läst den..än :)

    SvaraRadera
  12. Jag har läst Vita nätter och Styggelsen från din lista.

    SvaraRadera
  13. De förjagade har jag ju i varje fall läst, riktigt spännande. Styggelsen blev inte ens halvläst, otäck på ett sätt jag inte klarar av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är Styggelsens typ av otäck som jag gillar :)

      Radera