torsdag 17 januari 2019

Helgfrågan v 3 (17 - 20 januari)

Nu är det minsann snart helg, igen och en bra inkörsport är Mias Helgfrågan.

Veckans fråga är: Har du avslutat någon serie för att den blivit superdålig?

Det något förvånande svaret, för att vara jag alltså, är faktiskt ja. En av dem är samma som Mia, serien om Silfverbielke, men jag gav upp redan efter... ja, det är lite oklart, men det var efter sjätte delen i serien om Jacob Colt. Det kan ha varit den tredje om Silfverbielke.

Det finns faktiskt fler, tro det eller ej. Både Anna Janssons om Maria Wern (läste tio delar) och Unni Lindells om Cato Isaksen (läste åtta delar) gav jag upp så fort jag hade läst alla jag redan hade köpt på mig.

Veckans bonusfråga är: Har du något tips på en bra tv-serie?

Om jag har... Jag såg en fantastiskt bra i slutet av förra året, The night of. Den är helt fantastiskt bra. Jag hade ingen aning om någonting. Man kan nog kalla den för deckare, men den är definitivt ingen ordinär sådan. Bodyguard, som vi såg som nästa serie, var inte heller fy skam. Och så finns ju Designated survivor, Ozark, Narcos, Lost in space, Castle... ja, jag kan hålla på hur länge som helst.

Jag skriver ju även om TV-serier och här kan man hitta fempoängarna och här fyrorna.

28 kommentarer:

  1. Body guard gillade jag inte så mycket. Men jag tittat gärna på nya MacGyver och sjukhusserier.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bodyguard började kanske lite tveksamt, men jösses vad den tog sig. Jag tittar nog bara på en sjukhusserie nu och det är Grey's anatomy.

      Radera
  2. har inte sett någon av dina serier.

    SvaraRadera
  3. Serierna om Maria Wern och Cato har jag tänkt läsa, men har bara läst några böcker, men har många olästa här hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas de funkar bättre för dig än för mig :)

      Radera
  4. Just Sharp Objects som du har uppe i högerhörnet kan ha varit det bästa jag såg förra året i TV-serieväg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg sista avsnittet igår och jag kan inte påstå att jag gillade serien speciellt mycket. Å andra sidan så gillade jag inte boken jättemycket heller :)

      Radera
  5. Tack för spännande serie-tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns en nästan outtömlig källa att ösa ur :)

      Radera
  6. Bodyguard har jag tänkt se, men inte har det blivit av än.

    SvaraRadera
  7. Silfverbielke har jag aldrig stött på. Anna Jansson läste jag inte på länge, råkade sen läsa om hårfrisörskan vad nu den boken hette och upptäckte då till min förvåning att förf. har humor. Fast några fler läser jag kanske inte ändå ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ska vara tacksam för att du inte har stött på Silfverbielke och om jag hade varit du så hade jag styrt undan i fortsättningen också. Jag är tveksam till om jag kommer att läsa något mer av Anna Jansson, vare sig det gäller Maria Wern eller hårfrisörska :)

      Radera
  8. En hel del bra serier och några som jag inte sett än. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul, men lite stressande, att det finns så många bra TV-serier :)

      Radera
  9. Bra med många tips på tv-serier ifall jag skulle vilja se en tv-serie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det är perfekt avkoppling när man kommer hem från jobbet.

      Radera
  10. The night of kanske jag borde se. Många gillar den. Det finns många bra serier.

    SvaraRadera
    Svar
    1. The night of är bland det bästa jag har sett, rent generellt, och förmodligen den bästa inom den genren.

      Radera
  11. The night of hamnade ju på min önskelista när du skrev om den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker fortfarande på den. En riktigt bra serie.

      Radera
  12. Oj, känner inte alls till någon av dessa tv-serier. Har dålig koll. Anna Janssons böcker om Maria Wern skulle jag nog också ha tröttnat på, bara läst ett par stycken här och där i serien, aldrig tänkt följa den från början till slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag råkade köpa på mig de första delarna i Anna Janssons serie, innan jag hade läst någon. Så kan det gå ibland...

      Radera