tisdag 8 januari 2019

Veckans topplista: Böcker jag ville läsa under 2018 men inte hann med

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Veckans topplista som sköts av Johannas deckarhörna.

Veckans tema: Böcker jag ville läsa under 2018 men inte hann med.

Ojdå. Ja, de är ju betydligt fler än fem i alla fall, men jag ska försöka koka ner dem till en lista på de fem som är högst prioriterade under 2019.

1. Mantor av Karolina Bjällerstedt Mikos
2. Ensam kvar av Rhiannon Navin
3. Den onde samariten av Mason Cross
4. Miraklet av Emma Donaghue
5. Under ytan av Gilly Macmillan

34 kommentarer:

  1. inte läst någon av dina, hann inte läsa dessa heller:
    https://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/01/bocker-jag-inte-hann-med-topplista.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en känsla av att de kan vara bra, allihop :)

      Radera
  2. Jag har läst Ensam kvar men har Miraklet kvar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Miraklet har jag nästan läst flera gånger, men det har alltid kommit någon annan bok emellan.

      Radera
  3. Har inte heller läst någon av dina. Och ja, de planerade men olästa böckerna för 2018 är långt mer än fem :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det spelar nog ingen roll hur många man läser, de man inte hinner med kommer ändå att vara ganska många.

      Radera
  4. Jag läste första delen av Mason Cross och gillade den. Men det var länge sedan jag fick böcker från Modernista, så jag har prioriterat att läsa recensionsexemplar från andra förlag. Men jag vill läsa den du har med på din fem-i-topp. Miraklet och Ensam kvar har jag också olästa än så länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade ju lite problem med Mason Cross förra bok, men den var ändå så bra att jag vill ge mig på den här nya också.

      Radera
  5. Dessa har inte heller jag läst.

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. Ja, hennes förra bok var ju fantastiskt bra.

      Radera
  7. Inte heller läst några av dessa, men nyfiken på Under ytan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte så väldigt mycket om hennes förra, Bränd himmel, och jag hoppas att denna nya kan leva upp till det :)

      Radera
  8. Har inte läst någon av de här. Miraklet är jag lite sugen på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Miraklet vågar jag nästan säga ska bli läst i år :)

      Radera
  9. Har inte läst någon. Snyggt omslag i mitten! (vet du att länken du lagt in hos Johanna inte funkar, innehåller ett http för mycket)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förstått att många gillar det omslaget :)

      Radera
  10. här var det mycket okänt. men Miraklet har jag haft funderingar på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Miraklet, har jag sett, passar perfekt i årets kaosutmaning :)

      Radera
  11. Under ytan och Miraklet skulle jag också vilja läsa.

    SvaraRadera
  12. Mantor var riktigt bra, låt inte den bli "bortglömd" för länge. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är faktiskt nästa bok jag ska läsa :)

      Radera
  13. Miraklet var också en lånebok som jag aldrig hann med att läsa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju en av nackdelarna med låneböcker.

      Radera
  14. Den onde samariten finns faktiskt på min läshorisont också. Men om jag verkligen läser den, ja det får vi väl se med tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läshorisonten är väldigt lång, eller vad man ska säga :)

      Radera
  15. Jag har läst Ensam kvar men inte någon av de andra. Får se om någon av dem blir lästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ensam kvar har jag i stort sett planerat in i februari nu :)

      Radera
  16. Miraklet står också kvar oläst hos mig. Under ytan ska du prioritera!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Under ytan har jag med i min Vi möts igen, så den kommer att bli läst någon gång i år :)

      Radera
  17. Åh, Miraklet är otroligt läsvärd. Har inte läst de övriga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört att den ska vara väldigt bra.

      Radera