tisdag 1 januari 2019

Veckans topplista: Nyårslöften

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Veckans topplista som sköts av Johannas deckarhörna.

Veckans tema: Nyårslöften – Utmaningar & läsmål för 2019.

Gott nytt år!

Läsmål ja, det har jag några stycken...

1. Boktolvan - utmaningen där man läser tolv nya författare
2. Finish That Series Challenge - jag är på riktigt hopplös på att läsa klart serier
3. Vi möts igen - måste ju läsa gamla favoriter också
4. Sist på serien? - om man avslutar serier så måste man ju påbörja några nya också
5. Framför allt så ska jag njuta av läsningen

36 kommentarer:

  1. gamla favoriter vill jag också försöka läsa, god fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har en förmåga att glömmas bort.

      Radera
  2. Att njuta av läsningen är alltid det bästa och det viktigaste!

    SvaraRadera
  3. Att inte glömma att njuta av läsningen är ju typ det viktigaste!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland glömmer jag bort det, men oftast så funkar det.

      Radera
  4. Vilka härliga och utmanande läsmål.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utmanande vet jag inte :) men jag ser fram emot att läsa de böcker jag har valt.

      Radera
  5. Att ha läslusten kvar och njuta av läsningen är ju så viktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läslusten brukar alltid finnas där, men orken och tiden är det ibland brist på.

      Radera
  6. Håller med om att njutningen är det viktigaste. Men det är ju rätt kul med utmaningar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar ju att bocka av på listor :)

      Radera
  7. Det där med att njuta, det är ju dit man vill - oavsett mängden lästa sidor etc!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så lättstörd att det inte alltid är lätt att njuta av läsningen, men oftast går det :)

      Radera
  8. Jag älskar läsmål. Det är nånting med att sätta upp och pricka av läsmål som bara är så jag.

    SvaraRadera
  9. Punkt 5 där gillar jag extra mycket! :)

    SvaraRadera
  10. Jag hoppas bli bättre på att avsluta serier

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har blivit det, men det hjälper inte jättemycket :)

      Radera
  11. Njuta av läsningen är det viktigaste!

    SvaraRadera
  12. Ja punkt fem är absolut det viktigaste. Fortsätt med det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör mitt bästa och oftast funkar det :)

      Radera
  13. Njuta av läsningen är viktigt.

    SvaraRadera
  14. Din sista punkt tror jag är viktig för oss alla att minnas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju egentligen upplevelser man ska jaga :)

      Radera
  15. Jag såg att du skall läsa Makten och Pärlan som sprängde sitt skal. Det var böcker som jag tyckte väldigt mycket om. Spännande och roliga utmaningar allihop, jag blir sugen att vara med på dem jag också, men i år skall jag försöka hålla mig själv litet kort, jag brukar inte vara särskilt bra på att uppfylla utmaningar som pågår under en lång period.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir inte så många "utmaningsböcker" sammanlagt, många böcker ingår i flera utmaningar :) Man får ju inte vara dum. Jag gillar de här fyra så dem tänker jag nog hålla fast vid ett tag.

      Radera
  16. Tolv nya författare är nog den utmaning jag skulle ha minst problem med att klara, ha ha! Jag är inte ett dugg trogen av mig :) Gamla favoriter kan jag längta efter, men jag har lite annat jag måste klara först. Lycka till och njut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar läsa runt 40 nya författare på ett år så det är egentligen inget problem för mig, men detta är ju tolv specifika :) Mitt stora problem är de gamla favoriterna som glöms bort.

      Radera
  17. Finish That Series ska jag försöka mig på och Kaosutmaningen2019 och Hyllvärmare 2019

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så roligt så här i början av året, när det finns så många spännande utmaningar. Det gäller att inte välja för många.

      Radera
  18. Njuta av läsningen är ju det allra viktigaste egentligen, det behöver en bli påmind om ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog bra att försöka komma ihåg det. Ibland :)

      Radera