torsdag 3 januari 2019

Sammanfattning Hett i hyllan 2018

Det är återigen dags för Hett i hyllan-facit, eller vad man nu ska kalla det. Alltså hur det har gått. Har det hjälpt? Hur många av böckerna som varit med där har jag läst? Visst vore det lämpligt att visa upp ett resultat på årsbasis.

Vissa veckor har fler än en bok fått vara med så inte mindre än 63 böcker har fått vara med i Hett i hyllan under 2018. Av de 63 har jag läst två. Det är ju inte speciellt många. Till min stora glädje har jag dock läst ytterligare 23 stycken som har varit med tidigare år. Det är bra.

Jag har ju kört det här i 176 veckor nu och på de veckorna har 254 böcker fått vara med. Av dem har jag läst så många som 63 stycken. Det är faktiskt smått fantastiska 24,8%. Alltså nästan en fjärdedel. 14 av de lästa har dessutom fått flytta hem till någon annan och jag är ganska säker på att det ligger flera stycken i högen som väntar på att bli adopterade.

Vad jag tyckte om dem jag har läst? För de som blev lästa under 2018 så såg betygsfördelning ut som följer:
1 x 2,5
5 x 3,0
10 x 3,5
9 x 4,0

Det gör ett genomsnitt på 3,5. Inte så illa.

För samtliga lästa så ser det ut så här:
6 x 2,5
8 x 3,0
24 x 3,5
25 x 4,0

Även detta blir ett genomsnitt på 3,5, men det är glädjande att det faktiskt är flest fyror i betyg.

Jag skulle vilja påstå att det bara har haft positiva effekter det här med Hett i hyllan.

2 kommentarer: