torsdag 24 januari 2019

Helgfrågan v 4 (24 - 27 januari)

Nu är det minsann snart helg, igen och en bra inkörsport är Mias Helgfrågan.

Veckans fråga är: Har du svårt för att stava till något ord?

Nej, inte egentligen, men jag har uppenbarligen ett pekfinger som är snabbare än lillfingret för när jag ska skriva Christian så blir det väldigt ofta Christina. Det tråkiga, eller vad man ska säga, är att sambon heter just Christian.

Veckans bonusfråga är: Vilken film som har premiär 2019 vill du se?

Jag har egentligen ingen koll på vilka filmer som kommer i år, men jag vet vilken som har premiär i morgon, på fredag; Britt-Marie var här. Den ska jag se på lördag 😁

Och jo, den nya Pet semetary har väl premiär i vår också. Den är ju så klart ett måste.

22 kommentarer:

  1. Ja fingrarna är olika snabba på att skriva det man har tänkt. Jag tänkte vänta med att se vad kritikerna säger om Pet semetary innan jag bestämmer mig om jag ska se den eller inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns vissa filmer (och böcker) som jag bara måste se (läsa) utan att jag bryr mig om ens vad den eventuellt handlar om. Allt som har med Stephen King att göra är sådant :)

      Radera
  2. Boken Britt-Marie var här finns oläst i bokhyllan och jag vill nog läsa boken först.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i den ordningen vill jag också göra det.

      Radera
  3. Jo, vi är nog många som har fingrar som är snabba i fel ordning ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just lillfingret är väldigt långsamt :)

      Radera
  4. Haha, som det kan gå. Du får helt enkelt döpa om mannen ;)

    SvaraRadera
  5. Jag som heter Christina kan känna igen det problemet. Det går fort ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske skulle det bli Christian om jag ville skriva Christina :)

      Radera
  6. Britt Marie var här ska jag se, tror att det blir någon av de närmsta dagarna ;)

    SvaraRadera
  7. kasta om bokstäver är ju lätt. mitt v. lillfinger är inte heller riktigt pålitligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle inte vilja gå så långt som att kalla det oanvändbart, men nej, pålitligt är det inte.

      Radera
  8. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig om fingrarna är för snabba.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag skriver med penna händer det aldrig att bokstäverna blir omkastade :)

      Radera
  9. Britt-Marie var här har jag och dottern tänkt kika på snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska ju se den i dag så jag hoppas att den är bra.

      Radera
  10. Pet Sematary verkar lovande. Undrar varför titeln inte är Pet cemetery?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är den lika bra som originalet var när jag såg den första gången så är den väldigt bra :) I boken så är skylten vid djurkyrkogårdens ingång felstavat, det står Pet sematary. Som blev Jurtjyrkogården i den svenska översättningen :)

      Radera
  11. Jag har verkligen inte läst alla Backmans böcker men den har jag läst så det skulle vara kul att se filmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst alla utom den den första, den där han har samlat ihop blogginlägg till sin son. Tycker helt klart att du ska se Britt-Marie 🙂

      Radera