tisdag 21 december 2021

Tisdagstrion: Julböcker

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Tisdagstrion som sköts av Ugglan & Boken.

Veckans tema: Julböcker.

Varje år tänker jag att jag ska läsa julböcker till jul. Än så länge har det inte riktigt blivit så. Något år. Därför tänker jag att det blir tre som jag inte har läst, men gärna hade satt tänderna (ögonen) i nu. Och nej, det blir ingen King den här veckan.

1. Plundringstider av Ewa Klingberg är andra delen i serien Värnamord.

2. Jul i rubinrött av Amanda Hellberg är andra delen i Ulltunasviten. Kanske inte riktigt min genre, men författaren är en favorit.

3. En sagolik jul av Sofia Ymén är tredje delen i Kungsbackakvartetten. Genren är hästböcker för vuxna och jag har läst första delen.

28 kommentarer:

  1. En riktigt julig trio och jag har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera
  2. Har inte läst någon av dem, men Klingbergs serie har jag lust att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst hennes förra serie än och egentligen vill jag nog läsa alla hennes böcker.

      Radera
  3. Jag trodde jag skulle hinna läsa dessa innan jul men så blev det inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde att jag skulle läsa någon julbok till jul, men det verkar inte bli så heller.

      Radera
  4. Plundringstider ser spännande ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och jag tycker serien har så fyndigt namn 🙂

      Radera
  5. Det ser ut som en trevlig trio.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någon gång kanske de blir lästa 🙂

      Radera
  6. jag är dålig på att läsa julböcker. men i år försöker jag bilda mig på julfilmsområdet. det går sådär...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, julfilmer brukar inte vara jättebra. Eller de brukar i alla fall inte alltid passa min humor.

      Radera
  7. Jul i rubinrött har jag lyssnat på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tar emot att läsa den, trots att det är Amanda Hellberg. Romance och jag brukar inte klicka.

      Radera
  8. Tack för tipsen. Klingbergs nya serie vill jag läsa, eller kanske lyssna på.

    SvaraRadera
  9. Jul i rubinrött och En sagolik jul vill jag läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara läst första delen i Yméns serie, men jag vill gärna läsa alla.

      Radera
  10. Inte läst någon av dem. Visste inte ens att det fanns hästböcker för vuxna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att den genren har saknats tidigare, men nu finns den 🙂

      Radera
  11. Inte läst någon i din trio. Men Jul i krinolin lästes förra året, och det var väl Hellberg det med.

    SvaraRadera
  12. Riktigt juliga böcker hos dig! Jag försöker läsa åtminstone en julig bok varje år :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill gärna läsa en julig bok varje år, men det blir sällan så. Det finns förbättringspotential 😁

      Radera
  13. Sofia Yméns bok är jag nyfiken på :)

    SvaraRadera