torsdag 16 maj 2024

Hett i hyllan #457

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Än är de inte slut, de olästa böckerna från bokrean 2021.
Jag minns inte längre på vilken blogg jag hörde talas om Wicked game av E L Dezmin, men intresserad blev jag.

Man kanske inte tror det, men det är faktiskt en svensk bok, trots den engelska titeln. Den beskrevs som en psykologisk thriller och det är jag ju oerhört svag för. Det förutsätter ju att det är bra gjort och det vet jag så klart inte om denna är. Betyget på Goodreads är i alla fall väldigt högt. Vilket ju inte alltid betyder att jag kommer att gilla den, men oddsen förbättras väl i alla fall. Det kanske är dags att plocka med den i en Boktolva.

Så här står det på baksidan:
Jag är en rättsvrängare. Det finns flera av oss i världen, men jag är den nationellt skickligaste. Jag kan få den blint övertygade att tvivla och den största skeptikern att tro. En rättegång där jag finns med är avgjord redan innan den börjat.

En annalkande domstolsförhandling. Två nämndemän: en sverigedemokrat och en kristdemokrat. Men någon bär på en dold agenda med uppsåt att påverka. Om slutsatserna ska förbli orubbliga måste det mentala spelets osynliga fallgropar undvikas.

Har du någonsin undrat hur ett till synes uppenbart brottsfall, plötsligt kan börja svaja betänkligt?

Här har du svaret.
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

9 kommentarer:

  1. Baksidestexten gör till och med mig lite intresserad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den låter ju nästan lite som det som faktiskt pågår just nu.

      Radera
  2. Här är länken till mitt inlägg. Glömde den.
    http://mosstanten.se/2024/05/16/hett-i-hyllan-252-timeline/

    SvaraRadera
  3. Okänd bok för mig.
    Här är min hett i hyllan
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2024/05/hett-i-hyllan-vecka-20-2024.html

    SvaraRadera
  4. Helt okänd bok. Känns dock aktuellt... https://lottensbokblogg.wordpress.com/2024/05/16/hett-i-hyllan-396/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst gör den? Ändå kom den redan 2017.

      Radera
  5. Både bok och författare helt okända här! Hade inte gissat på en svensk bok nej. https://bokdivisionen.se/2024/05/16/hett-i-hyllan-tornfaglarna/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar ju bara vara jag som la märke till den då när den kom och någon läste den 🙂

      Radera