tisdag 14 maj 2024

Tisdagstrion: Omslag i rött, blått och vitt

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Tisdagstrion som sköts av Ugglan & Boken.

Veckans tema: Omslag i rött, blått och vitt

Det borde vara enkelt, men genast smyger det sig in funderingar på exakt hur mycket som måste vara rätt färg och när går egentligen blått över till lila ... och så vidare. Gillade dessutom tanken på att ha med färgen även i titeln och då blev det faktiskt lättare.

1. Röd drottning av Juan Gómez-Jurado är en riktigt bra spansk deckare. Så bra att jag ska läsa andra delen i höst.

2. Blå gryning av E P Uggla är första delen i serien Första hösten. En dystopimonstersplatter.

3. Vita nätter av Ann Cleeves är andra boken om Jimmy Perez på Shetlandsöarna.

18 kommentarer:

  1. Vita nätter har jag läst men inte de andra två. Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Förutom Ann Cleeves så är de inte så kända.

      Radera
  3. Dystopimonstersplatter säger du.. jag antecknar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte väl att det kunde locka någon 😁

      Radera
  4. har inte läst någon i din trio. Ann Cleeves har jag flera stycken men inte just denna som jag inte tror att jag läst

    SvaraRadera
  5. Det var ju kul att både få med färgen på omslaget och färgen i titeln!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte det var en kul idé 🙂

      Radera
  6. Ann Cleeves borde jag testa någon gång. Jag tycker ju om att titta på Shetlandserien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg nog bara något enstaka avsnitt av TV-serien, men jag la ner den.

      Radera
  7. Spansk deckare låter lite frestande!

    SvaraRadera
  8. Kul med en spansk deckare ! Skriver upp den
    Maria Bokologen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser verkligen fram emot att läsa andra delen.

      Radera