fredag 10 maj 2024

5-4-3-2-1 Book Tag

Den här roliga taggen hittade jag hos Lotten.

5 books you love
Fem stycken alltså? Bara 😱 Helt omöjligt ju. Trots att jag inte har så många fullpoängare så är det fler än fem i alla fall. Dessa får det bli.

Sovande jättar av Sylvain Neuvel
En helt vanlig familj av Mattias Edvardsson
Ensam på Mars av Andy Weir
Pestens tid av Stephen King
Den långa flykten av Richard Adams

4 auto-buy authors
Ett nästan lika omöjligt val, faktiskt, men de här fyra kvalificerar sig.

Stephen King
Mattias Edvardsson
John Ajvide Lindqvist
Fredrik Backman

3 fav genres
Åh, ja, jag gör det enkelt för mig och använder inte samlingsgenren spänning.

Science fiction
Skräck
Deckare

2 places you read
Egentligen så läser jag överallt där det finns möjlighet och tillfälle. Dessa är nog de vanligaste i alla fall.

I läsfåtöljen
I sängen

1 book you promise to read soon
Snart? Vad är snart? Om vi definierar snart som innan året är slut så tror jag att jag kan lova att jag ska läsa denna:

Svart varg av Juan Gómez-Jurado

4 kommentarer:

  1. Inte helt förvånande att Mattias dök upp som auto-buy för oss bägge ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, hans böcker vill ingen av oss missa 🙂

      Radera
  2. Den här lånar jag framöver :)

    SvaraRadera