tisdag 7 maj 2024

Tisdagstrion: Bok nummer 3, 14 och 23 i valfri bokhylla

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Tisdagstrion som sköts av Ugglan & Boken.

Veckans tema: Bok nummer 3, 14 och 23 i valfri bokhylla

Att räkna är ju enkelt ... det blev hyllorna 1, 7 och 9.

1. Den långa flykten av Richard Adams läste jag för evigheter sedan, men jag minns fortfarande hur svårt det var att läsa med tårdränkta ögon.

2. Himlen är nära av Dean Koontz kan jag inte påstå att jag minns så mycket av. Det har ändå gått tjugo år sedan jag läste den. Men den har fått ett högt betyg.

3. Isbrytare av Kristina Ohlsson har jag inte läst, än, men det kommer.

18 kommentarer:

  1. Isbrytare och Den långa flykten har jag läst. det var länge sedan jag läste något av Koontz.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett tag sedan jag läste Koontz, men inte alltför många år.

      Radera
  2. Den långa flykten har jag ju inte läst - det inser jag att jag verkligen borde (och vill)!

    SvaraRadera
  3. Den långa flykten har jag läst. Den är så fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite märkligt att en bok om kaniner kan bli så fin.

      Radera
  4. Den långa flykten läste jag när mitt första barn var bebis. Boken var så rörande och spännande. Dessutom var kapitlen korta och det passade så bra i den uppsplittrade tiden man får som nybliven mamma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så otroligt sorglig. Jag minns att det var helt omöjligt att se någon text genom tårarna de sista sidorna.

      Radera
  5. Den långa flykten är ju jättefin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och till slut lyckades de göra en bra filmatisering också.

      Radera
  6. Kul blandning av böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns allehanda sorter i mina hyllor 😁

      Radera
  7. Den serien av Kristina Ohlson har jag inte läst än men samlat på mig

    SvaraRadera
  8. Den långa flykten vill jag läsa!
    Maria Bokologen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någon gång kanske jag vågar läsa om den.

      Radera