fredag 24 maj 2024

Läsplanering juni 2024

Det blir tema norra Norden i juni. I två veckor ska jag nämligen befinna mig på väg till/från eller vid den allra norraste delen av (mest) Sverige, (lite) Norge och (en bra bit i) Finland. Jag tänkte att det är lika bra att gå all in här, eftersom jag ju har så många böcker som utspelar sig uppåt i landet. Det här är bara en bråkdel av dem så om jag hinner med fler är det inga som helst problem, men det kan hända att det slinker in en katt bland hermelinerna också.

Koka björn av Mikael Niemi. Vi möts igen. Hyllvärmare.
Nattavaara av Thomas Engström & Margit Richert. Hyllvärmare.
Tio över ett av Ann-Helén Laestadius. Hyllvärmare.
Den svavelgula himlen av Kjell Westö. Boktolva. Hyllvärmare.

4 kommentarer:

  1. Ingen som jag läst eller ens har på listan! Tio över ett ska jag kolla upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det var inte illa att pricka in så bra (dåligt?). Tio över ett tror jag kan vara jättebra.

      Radera
  2. Nattavaara och Tio över ett har jag läst och gillat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tio över ett har jag faktiskt sparat för att jag hoppades att jag någon gång skulle komma till Kiruna. Nu ska jag det så jag ska se till att läsa den precis den dagen när jag är där 🙂

      Radera