torsdag 23 maj 2024

Hett i hyllan #458

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Vi tar väl ännu en oläst från bokrean 2021.
Här kommer då ännu en av Kelly Rimmer, Jag utan dig.

Jag tyckte ju så mycket om den första/enda jag hittills har läst av henne att jag aktivt letade upp fler. Så nu har jag då två olästa i hyllan. Det kommer nog att bli så att hon får vara med i min Vi möts igen-utmaning. Kanske redan nästa år. Frågan är vilken av de två jag ska välja. Denna ligger nog bra till.

Så här står det på baksidan:
Callum arbetar på en stor PR-byrå i Sydney och tar varje dag färjan hem till förorten Manly. En dag på färjan kommer han av en slump i samtal med Lilah, som är en engagerad jurist och miljökämpe, och detta första möte utvecklar sig snabbt till en stormig förälskelse. Ingen av dem tror egentligen på kärlek vid första ögonkastet, men de klickar helt enkelt med varandra.

Lilah försöker först kämpa emot med alla medel. Hon hittar på den ena ursäkten efter den andra för att inte låta känslorna ta över, men till sist ger hon upp och låter sig översköljas av kärleken. Allt ser ljust ut, och deras förhållande blir allt starkare. Men så kommer den dag då Lilah inte längre kan ignorera de sjukdomstecken som hon fruktat och hållit hemliga för Callum ...
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

7 kommentarer:

  1. Både författaren och boken är helt nya för mig. Den verkar sorglig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon brukar nog skriva berörande, i alla fall det jag har läst.

      Radera
  2. Mösstanten igen. Jag glömde länken.
    http://mosstanten.se/2024/05/23/hett-i-hyllan-253-fantomen-pa-manhattan/

    SvaraRadera
  3. Ännu en bok av henne jag inte hade koll på https://lottensbokblogg.wordpress.com/2024/05/23/hett-i-hyllan-397/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte heller något om den, köpte allt jag hittade av henne då 🙂

      Radera
  4. Okänd titel för min del och även författare verkar det som.
    Här är min
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2024/05/hett-i-hyllan-vecka-21-2024.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon verkar inte vara så känd, bara bland dem som redan läst henne.

      Radera