fredag 10 november 2017

Bokbonanza

Det finns nästan inget som gör mig gladare än bokpaket. Speciellt när de dyker upp när jag verkligen är väldigt låg. Som förra veckan, den tog sig betydligt mot slutet.

Först kom den efterlängtade De förjagade av Mikael Strömberg. Första paketet, som skulle skickas för drygt en månad sedan, verkar ha hamnat hos någon som tyckte sig behöva den mer, men tack vare författaren och Lind & Co så skickades ännu en. Den här gången kom den fram. Skräck är ju verkligen något som passar nu på hösten så en kvalificerad gissning är att det inte kommer at dröja så länge innan jag läser den. Tack till Lind & Co och Mikael Strönberg!

Sedan kom det två postavier som när jag hämtat dem visade sig innehålla böcker som finns på min önskelista. Eller fanns, snarare då, eftersom jag nu har dem.
Sharon Bolton har ju blivit något av en favorit, speciellt när hon skriver fristående böcker vilket Dödsdömd verkar vara. Den ser jag väldigt mycket fram emot att läsa. Tack till Modernista!

Inget annat mörker av Sarah Hilary hade jag med på min kommande-lista redan för augusti, men den verkar ha blivit försenad för den släpptes tydligen nu. Problemet med denna är att den är andra delen i en serie. Första delen finns i alla fall som e-bok på biblioteket, så det kan ju vara en lösning. Tack till Modernista!

Och så dök det upp ett mejl från Swedish Zombie med en gratis novell, eller två faktiskt; En annan plats och Sockerhumla av Jenny Lundin. Båda låter väldigt intressanta. Tack till Swedish Zombie!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hur dålig dagen än har varit så blir den mycket, mycket bättre när det ligger en bok och väntar på hallgolvet :)

      Radera
  2. Roligt! Jag har inte läst så många deckare och/eller skräck tidigare, så jag har inte läst något av varken Sharon Bolton eller Mikael Strömberg. Skall avvakta tills jag läst vad ni andra tycker om dem innan jag bestämmer mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sharon Bolton tror jag att du skulle tycka om. Själv tycker jag nog mest om hennes fristående och Små svarta lögner var en riktig bladvändare.

      Radera