måndag 27 november 2017

TV-serie: Modern Family - Säsong 7

Titel: Modern Family
Originaltitel: Modern Family
Genre: Komedi
Skapad av: Steven Levitan, Christopher Lloyd
TV-bolag: ABC
Skådespelare: Ed O'Neill, Sofia Vergara, Jesse Tyler Ferguson, Eric Stonestreet, Julie Bowen
Premiär: 2015-09-23
Produktionsland: USA
Antal avsnitt: 22
Avsnittslängd: ca 25 min
Såg den på DVD november 2017





Handling
Det går vågor i ankdammen när Phil adopterar tre ankungar samtidigt som familjen Dunphys upproriska tonåringar prövar sina vingar. Cam och Mitchell ställs inför ekonomiska utmaningar och vilda collegekillar. Jay och Gloria väljer förskola åt Joe, och Manny kastar sig ut i dejtinglivet. Men är egentligen Haley och Andy menade för varandra? Det blir mer skratt, tokigheter och kärlek än någonsin.

Min kommentar
Det är inte klokt att detta redan är sjunde säsongen och det märks faktiskt. I alla fall till att börja med. Efter två-tre avsnitt sitter jag faktiskt och är lite besviken. Det var inte alls kul och jag tänkte att det här kan ju bli en pina. Det är så klart svårt att fortfarande vara originell efter så många avsnitt. Men det tar sig. Rejält.

Den här familjen är den mest fantastiska, charmiga och underbara som jag haft förmånen att få hänga med. Dock skulle jag inte stå ut ens en vecka om jag faktiskt inte kunde stänga av dem. De låter mycket och verkar avsky varandra, men när det väl kommer till kritan så ställer de upp för varandra. Alltid.

Mitch och Cameron (speciellt Cameron) har väl alltid varit något av favoriter för mig och de är gulligare än någonsin. Inte ens Lily är olidlig längre. Något som slog mig den här säsongen är att Phil, som väl alltid ha velat allas bästa, framstår som ännu snällare den här säsongen. Inte alls på det där vanliga, pinsamma sättet utan verkligen genuint snäll. Han klättrade många steg på popularitetsstegen här. Alex är fortfarande den smarta och hon har börjat på college och känner nog att hon plötsligt har hamnat lite utanför. Luke är fortfarande inte speciellt smart, men han känns inte fullt så korkad längre. Haley börjar växa upp, på riktigt. Claire tar över chefsposten på garderobsföretaget eftersom Jay pensionerar sig (eller gör han det?). Gloria är som hon brukar och Manny blir bara konstigare och konstigare.

Jag vet inte om det är jag som plötsligt tittar med andra ögon, men jag tycker att allt är mer kärleksfullt och det går inte att missa värmen som de här människorna skildras med. Visst, det är förutsägbart, men därmed också pålitligt. Man vet vad man får och det är bra så.

Åttonde säsongen har vi inte i box, men jag har sett att den visas på Netflix...



TV-serier.nu hade säsongen 3,6 i genomsnitt.
IMDb hade hela serien 8,5 i genomsnitt (beräknat på 279 231 betyg).
Jag ger säsongen 4,0.
Serien är
TråkigKlurig
RoligFörutsägbar
TrovärdigSnyggt foto
OsannolikSpännande
RomantiskFör lång
SorgligFör kort

Serien kan köpas på cdon och discshop.

4 kommentarer:

  1. Sonen älskar den här serien, och har sett om alla säsonger flera gånger. Själv har jag fastnat i säsong två trots att jag verkligen gillar den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände att den har tappat lite, i alla fall i början av säsongen, men den är fortfarande väldigt bra. Rolig, framför allt :)

      Radera
  2. Jag håller helt med dig, om allt faktiskt :) Jag älskar den här serien med allas minspel, gester, repliker, ja allt. Cameron har varit min favoritkaraktär från början och han fortsätter att leverera. Vi är på slutet av säsong sju. Jag trodde att det var den senaste säsongen, så jag har tittat litet långsamt för att spara på serien, men som du skrev finns ju en säsong till, så i kväll blir det nog Modern family :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cameron är verkligen lätt att tycka om, han är liksom allt. På en gång. Det finns till och med en nionde säsong, som går i USA just nu. Det dröjer nog inte alltför länge innan den kommer till oss :)

      Radera