torsdag 23 november 2017

Hett i hyllan #119

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Det verkar ha varit något slags pocketrea i juni 2014...
Sommaren 2010 läste jag min första bok av Linwood Barclay och jag tyckte den var riktigt bra. Därför har det ju varit lätt att köpa på sig ett gäng. Tro dina ögon var den femte jag köpte (tre av dem har jag läst) och det är ännu en gång så att jag inte förstår varför en bok fortfarande är oläst.

Linwood Barclay skriver spännande böcker, kanske är det varken "bra" eller "fint" och inte speciellt trovärdigt heller, men det handlar ofta om nagelbitarspänning. Ganska ofta är det precis vad jag vill ha och behöver. Dessutom brukar det vara något klurigt mysterium i fokus och tja, vad ska jag säga; problemlösning är något som jag går igång på.

Jag får nog se till att läsa de olästa jag har av honom så jag kan köpa några till...

Så här beskrivs boken på baksidan:
Thomas bor med sin far i Promise Falls och tillbringar sina dagar med att utforska och memorera världens städer. Men han lämnar inte sitt rum utan tar sig längs varenda gata och gränd via hemsidan whirl360. När Thomas far omkommer i en olycka kommer broder Ray till barndomshemmet, där han försöker anpassa Thomas till ett vanligt liv utan datorn.

Ray blir mer och mer irriterad över att Thomas hävdar att han arbetar för CIA. Thomas visar honom ett foto från en gata i New York där det ser ut som någon blir mördad i ett fönster, och Ray ger efter för broderns tjat och åker dit för att undersöka. Ray är helt säker på att inget finns att finna, men han har fel. Det hela utvecklas till en minst sagt obehaglig situation. Kan det vara så att Thomas talar sanning? Vad hände egentligen i fönstret på Orchard Street? Vad är det för hemlighet som Thomas vägrar berätta för honom?

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

12 kommentarer:

  1. Hm, jag tror inte jag läst en enda bok av honom!

    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2017/11/23/hett-i-hyllan-67/

    SvaraRadera
  2. Jag har också en massa pocket som jag tror är inköpta 2014 ... Kan ju ha varit någon alldeles vansinnigt lockande pocketrea på nätet som lockade oss till köp ... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som vanligt då alltså ;) De där reorna är inte att leka med.

      Radera
  3. Har läst någon bok av honom, men det blev aldrig av att jag läste fler.Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.se/2017/11/hett-i-hyllan-119.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt underligt det där att vissa författare/böcker försvinner in i glömskan.

      Radera
  4. Jag har också läst någon bok av Linwood Barcly, och skulle mycket väl kunna läsa fler böcker av författaren,
    min länk

    https://mittbokintresse.blogspot.se/2017/11/hett-i-hyllan-vecka-47.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har två olästa i hyllan, när jag har läst dem vill jag förmodligen ha fler :)

      Radera
  5. Din bok känner jag inte igen.

    här kommer min heta bok:
    https://lenasgodsaker.blogspot.se/2017/11/hett-i-hyllan-119.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror du skulle gilla Linwood Barclay.

      Radera
  6. har inte läst något av Linwood Barclay. här kommer min olästa bok: http://mrscalloway.blogspot.se/2017/11/hett-i-hyllan_23.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hans böcker är kanske inte de mest trovärdiga som finns, men spännande är de :)

      Radera