tisdag 28 november 2017

Top Ten Tuesday: Vinterns TBR-lista


Nu var det evigheter sedan jag var med på (Top Ten Tuesday). Den här veckan var det ett bra tema och då hänger jag ju givetvis på.

Veckans uppgift är Top Ten Books On My Winter TBR.

Jag har nog egentligen inte riktigt tittat ordentligt på vilka utmaningar och vilka böcker som jag har tänkt anta/läsa för nästa år. Men lite har jag funderat... i alla fall över utmaningarna och det är därför som det bara är... inte så nya böcker på den här listan. Dessa har jag nog tänkt att läsa december-februari.

1. Vedergällning av Thomas Erikson
2. Julfritt av John Grisham
3. Skrivet i eld av Simon Beckett
4. Marconi Park av Åke Edwardson
5. Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs
6. You had me at hello av Mhairi McFarlane
7. Vattenänglar av Mons Kallentoft
8. Springfloden av Cilla Börjlind & Rolf Börjlind
9. Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty
10. Ett ufo gör entré av Jonas Gardell

6 kommentarer:

  1. Mhairi McFarlane skriver mycket bra :) Jag blev lite besviken på Liane Moriartys bok, men hade höga förväntningar på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, just Öppnas i händelse av min död har jag nog nästan bara hört bra om, men då sänker jag mina förväntningar lite nu då :)

      Radera
  2. Hoppas att du kommer att tycka lika mycket om Springfloden som jag :) Jag kommer att kasta mig över nästa bok av det författarparet. Och du vet ju att Springfloden finns som teveserie, och så kommer nästa säsong under nästa år tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr försvann hela säsongen av Springfloden som jag hade spelat in på boxen när hårddisken la av, så jag hoppas att den finns på någon streamingtjänst. Får nog ta och läsa den så snart som möjligt i alla fall :)

      Radera
  3. Jag borde verkligen läsa klart Ransom Riggs serie :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag borde verkligen ta tag i den här första delen :)

      Radera