onsdag 15 november 2017

Från A till Ö: H - Humor

H - Humor. Den roligaste boken du någonsin läst.
Här strömmade tårarna av en helt annan anledning. Du kunde inte sluta skratta när du läste den här boken.

Det här är ju ett lite jobbigt läge. Det är ju faktiskt formulerat som den roligaste boken. Inte en rolig bok. Jag är inte helt säker på vilken som är den absolut roligaste, men jag minns att när jag läste Douglas Adams Liftarens guide till galaxen så fick jag kväva mina skratt när jag låg och läste på natten. Det här gäller ju tyvärr endast första boken, inte de senare fyra (eller fem) i trilogin. Men jag tycker fortfarande att det är roligast om jag väljer en bok som jag har skrivit om här på bloggen. Så mitt val blir en helt annan och den är inte bara ha ha-rolig, den är också väldigt tänkvärd.

Bilden är länkad till mitt inlägg.
Människorna av Matt Haig

6 kommentarer:

  1. Kul. Sällan jag läser en bok som får mig att skratta. Underbart när det händer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Humor är svåra grejer, men den här fick mig att skratta samtidigt som den fick mig att fundera :)

      Radera
  2. Det där med humor är svårt, kul när en bok kan få en att skratta. Det händer inte mig så ofta men det förekommer. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det händer verkligen inte ofta att en bok får mig att skratta, därför blir det extra roligt när det väl sker :)

      Radera
  3. Liftarens guide är min roligaste. Har nog aldrig tokskrattat så mycket som när jag läste första boken. Fast Andy Weirs The Martian ligger i och för sig rätt nära tillhands också. Och Haigs Människorna står jättefint i min bokhylla, oläst. Kanske jag ska ta tag i den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer aldrig någonsin att glömma hur jag skrattade när jag läste Liftarens guide, den var så otroligt osannolik och annorlunda mot allt annat jag hade läst innan :) Människorna tycker jag absolut att du ska läsa. Nu.

      Radera