fredag 3 november 2017

Kunde inte låta bli

Jag har varit ståndaktig så länge, men till slut kunde jag inte stå emot. Men det var vänpris och det blev bara en. Trots att jag egentligen ville ha båda.

Alex av Pierre Lemaitre har jag kikat på ett tag nu, ända sedan jag fick ögonen på hans nästa bok, Camille, som släpptes i september. När sedan Anette på bloggen Just nu - just här (som för övrigt är blurbad på boken) tyckte att Alex var en fullpoängare så kände jag att jag nog måste ha den. När den sedan dök upp på Akademibokhandeln med vänpris så slog jag till. Det är väl så man ska köpa böcker? Väl?

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Trodde väl att du skulle hålla med :)

      Radera
  2. Svar
    1. Skönt att jag inte är ensam om att tycka så :)

      Radera
  3. Och jag lyssnar på den nu :). Men tyvärr verkar det vara nummer två i serien och ettan kommer ut i maj (Irène). Fjärde boken verkar också ha kommit (Camille) men det verkar finnas en däremellan (Rosy & John). Det är lätt att bli förvirrad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så pass. Jag tyckte att jag kollade upp så noga och jag fattade det som att Camille kom efter Alex, men det där med serier är ju tydligen en vetenskap.

      Radera