fredag 28 april 2017

Det kommer mera

En väldigt spännande bok dök upp här...

Första gången jag såg till den här boken av Grady Hendrix så bara kände jag att det här var något för mig. Då var den på engelska och hette Horrorstör. Eftersom jag envist som en åsna vägrar (nåja) läsa skönlitteratur på engelska så puffade jag undan den i hjärnvindlingarna. Nu har den kommit på svenska och då heter den Bokea - inredning till döds. Namnbytet förstår jag egentligen inte alls, men jag bryr mig mer om innehållet som jag tror kan vara riktigt bra. Tack till Calidris Förlag!

Swedish Zombie är så generösa att de bjuder på en e-novell/-bok i varje nyhetsbrev (kommer ut i april och september) och den här gången var det en novell av Pål Eggert, Brandbomb. Jag har inte läst något av honom, men han finns på min nyfiken på-lista så det här blev ju bra. Tack till Swedish Zombie!

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nja, den där inredningen vill jag nog inte ha hemma. Det är en skräckbok :)

      Radera
  2. Jag laddade också ned Brandbomb. Tidigare har jag läst en bok av Pål Eggert, som jag inte blev helt överförtjust i, men jag tänkte ge novellen en chans ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju länge funderat på att läsa något av honom så den novellen blir nog perfekt :)

      Radera
  3. Bokea blir man ju lite nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en väldigt speciell bok :)

      Radera