fredag 14 april 2017

Helgfrågan v 15 (13 - 16 april)

Mia har startat upp Helgfrågan för att vi ska få helg på riktigt och trots att jerkan är tillbaka igen så fortsätter vi väl.

Veckans fråga är: Läser du deckare vid påsk? Har du läst något nytt fräscht på deckarfronten på sista tiden?

Ja, det är ju påsk nu. Jag läser ju deckare jämnt, men tydligen inte till påsk, vilket faktiskt är helt omedvetet. När resten av bokvärlden (lätt överdrift gissar jag) läser påskekrim så läser jag något helt annat. Jag förstår inte hur detta går till och det händer varenda år.

Jag har väl egentligen inte läst något riktigt nytt och fräscht den senaste tiden, men jag kan ju berätta vad jag ska läsa sedan. När påsken är över 😕

Om två böcker ligger det ett flertal deckare överst i läshögen. Bland annat Fällan av Melanie Raabe, Ett långt spår av blod av Mason Cross, En sax i hjärtat av Marie Bengt och Efter din död av Eva Dolan.

Hoppas ni andra får mycket nöje av era påskekrim. Själv tänker jag ägna mig åt en feelgood 😊
Glad Påsk!

26 kommentarer:

  1. Tack för tips! En sax i hjärtat är jag lite nyfiken på. Glad Påsk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många verkar ju ha gillat En sax i hjärtat så jag har gott hopp :)

      Radera
  2. Just idag läser jag historisk roman, men det blir nog en deckare senare i påsk när den är slut. Glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste börja fundera på det där med påsk och när den egentligen är när jag planerar min läsning. Jag vill ju också läsa påskekrim :)

      Radera
  3. Det har trillat in väldigt många deckare! En sax i hjärtat blir jag mer och mer nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så otroligt många nya deckare har dykt upp och det ska bli spännande att sätta tänderna i dem :)

      Radera
  4. En sax i hjärtat ska jag nog lyssna på. Ha det bra med feel good.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det kan bli bra, en bok om böcker kan aldrig vara fel :)

      Radera
  5. En feelgood är ju inte fel i bland heller, glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag läser så mycket mörkt och dystert annars så jag behöver lite ljus och glädje :)

      Radera
  6. En sax blir det nog att läsa framöver. Feelgood är aldrig fel... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderar på att klämma in En sax i hjärtat redan nu i april, men den är ganska tjock så vi får se :)

      Radera
  7. Jo, ibland känner man för feelgood, då är det nog meningen att man behöver det som omväxling. En sax i hjärtat bli jag för övrigt bara mer o mer frestad av att läsa ju fler som läser den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är likadant för mig, den där En sax i hjärtat hoppar nästan ut ur hyllan nu :)

      Radera
  8. Marie Bengts bok låter väldigt intressant. har sett den på många bloggar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den har nästan blivit en snackis :)

      Radera
  9. Jag läser deckare året runt så att ja läser en hög deckare till påsk känns inte som någon överraskning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser ju också deckare året runt, men just till påsk blir det nästan alltid något helt annat av någon anledning :)

      Radera
  10. Jag kan lätt ta en feelgood istf en deckare numera!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker klämma in feelgood ibland nu, även för mig kan mörkret bli övermäktigt ibland :)

      Radera
  11. Feelgood i påsktider tycker jag är helt ok.

    SvaraRadera