fredag 7 april 2017

Oh! Vill läsa nu!

Trevliga bokpaket kan man väl aldrig få för många av? De här två dök upp i slutet av förra veckan.

Den här boken lockade mig direkt, förmodligen är det titeln. Ett långt spår av blod av Mason Cross är inte bara en debut utan också första delen i en serie om Carter Blake, en man med en sällsynt förmåga att spåra upp folk som av någon anledning inte vill bli hittade. Tack till Modernista!

Och så kom den här lilla överraskningen som jag blev väldigt glad för. Fällan av Melanie Raabe är något så ovanligt, för mig, som en tysk thriller. Jag läser på tok för lite från Tyskland. Även detta är en debut och faktiskt är det så att filmrättigheterna redan är sålda. Tack till Louise Bäckelin Förlag!

6 kommentarer:

  1. Om jag inte tar fel så har jag ett liknande bord som du har fotat böckerna på. ;)

    SvaraRadera
  2. Fällan vill jag också läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den ligger väldigt högt upp i läslistan :)

      Radera
  3. Jag har också fått hem dessa, läser Fällan just nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner att jag kommer att ha jätteproblem att välja nästa bok när jag går utanför min planering. Helst skulle jag vilja läsa alla på en gång :)

      Radera