söndag 9 april 2017

Smakebit på søndag: Allegiant

En smakebit på søndag är ett stående inslag på den norska bokbloggen Flukten från virkeligheten. Varje vecka väljer vi ett stycke i boken vi läser och delar med oss av det. Ett spännande sätt att få veta vad andra läser.

Återigen har det kommit något emellan så jag har inte börjat läsa boken jag ger en smakebit ur. Allegiant, tredje, och sista, delen i Veronica Roths Divergenttrilogi står på tur i alla fall. Det ska bli väldigt intressant att läsa den, många har tyckt väldigt olika om den. Snart får jag veta hur allt började och hur allt kommer att sluta. Hoppas jag.

Min smakebit är från sida 33.
Det är någonting i görningen.
     Jag känner det när jag står i kafeteriakön med min bricka och jag ser det på de tätt hoptryckta huvudena hos en grupp falanglösa, när de lutar sig över sin gröt. Och vad det än är så känner jag på mig att det är någonting som kommer att hända snart.
     Efter att ha lämnat Evelyns kontor i går dröjde jag mig kvar i korridoren utanför för att försöka tjuvlyssna på hennes nästa möte. Precis innan hon stängde dörren hörde jag henne säga någonting om en demonstration. Frågan som nu gnager i mig är varför hon inte sa någonting om den till mig?

38 kommentarer:

  1. Denna trea var inte riktigt som jag trott och överraskningar kan ju vara både bra och dåliga. Ska bli kul att se vad du tycker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli väldigt intressant att läsa den.

      Radera
  2. Ja, det blir intressant att se om vi tycker lika :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det händer ju att vi inte gör det :)

      Radera
  3. Tack för smakebiten den serien är jag sugen på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länge har den varit mycket bra.

      Radera
  4. Den här serien vill jag läsa - men, så mycket böcker i kategorin "Vill Läsa" och så lite tid ...
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag känner ju igen det där "problemet".

      Radera
  5. Ukjent bok for meg, men virker interessant! God påske til deg!

    SvaraRadera
  6. läste första delen i serien. försöker i alla fall bilda mig på området. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag försöker också hänga med lite :)

      Radera
  7. Tror inte den serien är något för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt, för den är bra, om man gillar den typen av bok :)

      Radera
  8. Jeg har tenkt at jeg skulle lese denne trilogien, men det har ikke blitt til ennå. Virker som spennende bøker :))

    SvaraRadera
  9. Jeg har lest bare første boka i serien, det var ikke helt serie for meg. Håper du liker den siste boka ☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tråkigt, men man kan ju inte gilla allt.

      Radera
  10. Tack för smakbiten! Okänd bok för mig.

    SvaraRadera
  11. Okänd bok för mig, men helt klart intressant!
    Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir alltid så förvånad när andra inte känner till böcker som jag tycker har synts precis överallt. Men det beror ju så klart på vilka bloggar man läser :)

      Radera
  12. Jag tyckte om den serien. Boken och filmen är väldigt olika och jag föredrog bokens slut.

    SvaraRadera
  13. Jeg har heller ikke lest denne boken. Det er rart siden jeg likte veldig godt de to første :-) Men det ser ut som jeg må gi meg selv et spark bak! Ha en riktig fin palmesøndagskveld og en god påske!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är ju därför jag har min Finish That Series-utmaning. Det är så många serier som liksom bara blivit hängande, men nu ska de avslutas :)

      Radera
  14. Jag gillade den här serien.

    SvaraRadera
  15. Inte läst den här serien. Tänkte när den kom att jag skulle testa första boken men det har inte blivit av...Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju så otroligt många böcker man vill läsa, så det är svårt att få med sig alla.

      Radera
  16. Tack för smakbiten! Lite nyfiken på den serien. :)

    SvaraRadera
  17. Mina tonårssöner har läst den här serien och pratade mycket gott om den. Böckerna finns därför här hemma. Har liksom trott att vi inte hade samma smak jag och sönerna, men blir sugen nu. Tack för det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Prova för all del! Det här är faktiskt bra böcker :)

      Radera