tisdag 4 april 2017

En bokbloggares hemliga liv

Den här lilla enkätgrejen har florerat runt överallt i bokbloggarvärlden, jag kommer inte ihåg var jag såg den först, men Vargnatts bokhylla gjorde den och taggade alla som var intresserade. Det var visserligen vääääldigt längesedan, men...

1. Hur länge har du bloggat?
Den här bokbloggen startades upp i juni 2011, så det börjar närma sig sex år.

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Tyvärr har jag inte tillgång till någon kristallkula, men som det känns just nu så kommer jag inte att sluta blogga om böcker inom en överskådlig framtid.

3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?
Naturligtvis är det upptäckten att man inte är ensam om sitt boknörderi, det finns mängder av lika galna människor som man får kontakt med.

4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
Värsta? Nej, det tror jag inte att det finns något. Det skulle i så fall vara alla boktips man får så den där att-läsa listan bara blir längre och längre.

5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Nej, jag gillar rubriker som talar om vad inlägget handlar om.

6. Finns det någon bokbloggare som du beundrar?
Ja, definitivt.

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Helt ärligt så har jag nog aldrig förstått det där med gästbloggare. Det här är mitt privata lilla tillhåll.

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T ex vilken tid, klädsel, dryck m.m.
Runt själva bloggandet finns inga rutiner överhuvudtaget.

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Ja, ibland. Det finns ofta en mängd tankar om en bok och i huvudet är de glasklara. Men det där att få ner det i text, det är inte alltid så lätt.

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
Det är en helt fantastisk värld med väldigt trevliga människor. Innan jag började så var jag nog rädd för att det skulle vara en klubb för inbördes beundran, men inget kunde vara mer fel. I den här världen blir vi glada om någon tycker annorlunda, då kan vi ju diskutera.

11. Vilka taggar du för den här taggen?
Om det mot förmodan skulle finnas någon som inte gjort denna så taggar jag vederbörande.

10 kommentarer:

  1. Speciell klädsel när man bloggar, den var kul.:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visserligen har jag rutiner för mycket, men speciella kläder för att blogga har jag inte :)

      Radera
  2. Kul läsning! Själv är jag fast i akut flyttkaos, så efter flytt ( imorgon ) är jag snart back in game. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flyttade inte ni alldeles nyligen? Det är inte kul med flytt och jag minns det fortfarande alldeles för tydligt för att vara sugen på det, men det är nog snart ett måste.

      Radera
    2. JO för bara ett år sen. Men valpköpet ledde till oväntad grannfejd. Deras tre hundar klarar tydligen inte av andra hundar ( enligt ägarna ) och det blev ett rabalder utan dess like. Katastrof, förödande konsekvenser och mardröm är deras sammanfattning. Och eftersom vi bara är två lägenheter och äger huset tillsammans ( som en miniförening ) så insåg vi att någon måste flytta. Och för vår valps säkerhet ( deras hundar är ute efter att döda enligt ägarna ) så blev det vi. Väldigt oväntat och akut och jobbigt, men snart klart. Sjuk situation. :)

      Radera
    3. Det där låter ju minst sagt lite märkligt... Är de aldrig ute med hundarna? Finns det inga andra hundar i området? Helt seriöst så kan man inte ha sådana hundar som inte klarar av andra. Det går ju liksom inte att tvinga alla i hela området att inte skaffa hund för att de inte har kunnat dressera sina. Tycker jag :)

      Radera
    4. Jag tycker likadant, men ja, situationen är som den är så vi flyttar för allas vårt bästa. Och snart får vi hem Dobby, ska försöka att inte ändra om bokblogg till hundblogg. ;)

      Radera
    5. Ja, jag förstår. Man vill inte gärna bli ovänner med sina grannar, man ska ju trots allt bo nära dem. Lite hundbilder vill jag nog se :)

      Radera