torsdag 14 december 2023

Hett i hyllan #435

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Dags för den nästsista olästa födelsedagsboken från slutet av maj 2020.
Ingen utväg av Cara Hunter är den tredje delen i serien om Adam Fawley.

För mig kändes det som att direkt efter att jag hade läst första delen, 2018, började samla på mig resten av delarna. Riktigt så var det inte, det hade inte kommit så många då. Däremot så har det stadigt dykt upp en ny vartenda år sedan dess. Nu har jag läst två av dem och den första var helt klart ingen lyckoträff, den andra var ungefär lika bra. Det är redan klart att denna serie är med i min Finish That Series-utmaning 2024.

Så här står det på baksidan:
Det är jul och två barn har precis burits ut från resterna av ett brinnande hus i norra Oxford. Minstingen, Zachary, är död, och hans storebror Matty kämpar för sitt liv. Barnen verkar ha lämnats ensamma - deras mamma syns inte till och deras pappa, som är på konferens i London, svarar inte i telefon.

När nya bevis uppdagas besannas kommissarie Fawleys värsta farhågor. Allt tyder på att det var mordbrand, men vem skulle ha motiv att mörda två små barn? Medan pojkarnas föräldrar lyser med sin frånvaro jobbar Fawley och hans utredningsgrupp närmast maniskt med utredningen av denna tragedi.

Men vad är det egentligen som hänt? Varför lämnades barnen utan tillsyn? Var är deras mamma, och varför går deras pappa inte att nå?
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

10 kommentarer:

  1. En av mina favoritserier... https://lottensbokblogg.wordpress.com/2023/12/14/hett-i-hyllan-375/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ligger ju bra till för att vara favorit efter två lästa böcker 🙂

      Radera
  2. Alltid hemskt när det drabbar barn. Men det verkar spännande.
    http://mosstanten.se/2023/12/14/hett-i-hyllan-234-avbrott/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon verkar alltid ha med barn, på ett eller annat sätt.

      Radera
  3. Har ännu inte läst något av Hunter men har en av hennes böcker oläst i bokhögarna. Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.com/2023/12/hett-i-hyllan-vecka-50-435.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. De jag har läst har varit mycket bra.

      Radera
  4. Har läst första i den serien, och den var inte dålig, så jag skulle kunna tänka mig att läsa fler av författarens böcker.
    Mitt bidrag finns här
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2023/12/hett-i-hyllan-vecka-50-2023.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första delen var fantastiskt bra, tyckte jag.

      Radera
  5. Cara Hunter är riktigt bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de två jag har läst gör att hon är favorit-aspirant 🙂

      Radera