tisdag 5 december 2023

Tisdagstrion: Drömmar

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Tisdagstrion som sköts av Ugglan & Boken.

Veckans tema: Drömmar (i handling eller titel)

Det fick helt enkelt bli titlar, nästan i alla fall. För att göra det enkelt.

1. Dit drömmar färdas för att dö av Mattias Edvardsson bygger på det verkliga Bobbyfallet. Eller det är väl en tolkning och det är en mycket bra sådan.

2. Mardrömmar av Stephen King är en novellsamling som innehåller bland annat Langoljärerna.

3. Nattens cirkus av Erin Morgenstern kan man undra vad den gör här, men cirkusen i boken heter Le Cirque des Rêves och hela historien är drömlik.

24 kommentarer:

  1. Vill läsa Edvardssons. Tack för tips! / bokologen

    SvaraRadera
  2. Nattens cirkus är en vacker och förunderlig bok. Passar så väl i dagens trio.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var väldigt underlig, men på ett magiskt och bra sätt 🙂

      Radera
  3. Jag har inte läst dina böcker, men nog verkar de passa in i dagens tema.

    SvaraRadera
  4. Nattens cirkus är den enda jag läst. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  5. Natten cirkus har jag läst men inte de andra. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  6. Mattias Edvardsson har jag läst något annat av som jag gillat. Nattens cirkus klarade jag inte av. Stephen King brukar jag inte läsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan läsa vilken bok som helst av Mattias Edvardsson. De är bra allihop.

      Radera
  7. Nattens cirkus finns i bokhyllan det är en himla fin bok men jag har inte läst den än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev överraskad över att jag tyckte så mycket om den.

      Radera
  8. Nattens cirkus var en av mina stora läsupplevelser.

    SvaraRadera
  9. Ja, såklart hade vi Mattias bok bägge två :-) De andra har jag inte läst.

    SvaraRadera
  10. Nattens cirkus blir jag nyfiken på! Tycker jag känner igen titeln, men har uppenbarligen aldrig läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är märklig, drömlik och fantastisk 🙂

      Radera
  11. Nummer 2 och 3 står olästa i min bokhylla. https://lenasgodsaker.blogspot.com/

    SvaraRadera