tisdag 26 december 2023

Vi möts igen 2024

Något jag har märkt sedan jag startade den här bloggen är att gamla favoritförfattare får stryka på foten till förmån för nytt och spännande. För att inte tala om alla de författare som jag gillat efter att ha läst bara en enda ynka bok av dem. Den här utmaningen är till för att råda bot på det problemet.

När jag nu kör den här utmaningen för sjunde året så har jag bara valt författare som jag endast har läst en enda bok av. Man skulle kunna kalla det för Andra chansen, men det gäller i så fall enbart hälften av dem. Den andra halvan har jag visserligen också bara läst en bok av, men deras böcker tyckte jag väldigt mycket om.

De författare och böcker jag har tänkt mig är följande:
Paul Auster (New York-trilogin)
Flynn Berry (Dubbeliiv)
Varg Gyllander (Somliga linor brister)
Matt Haig (Historieläraren)
Mikael Niemi (Koka björn)
Håkan Östlundh (Dykaren)

2 kommentarer:

  1. Håkan Östlundh finns i min Boktolva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara läst första delen i den hör serien och det har gått många år sedan dess.

      Radera