torsdag 28 januari 2016

Hett i hyllan #24

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Och nu något så ovanligt som första delen i en serie, där jag faktiskt lyckats att hålla mig från att köpa fler.
Gränsen av Knut Faldbakken köpte jag också på bokrean 2012. Det är ju nästan lite pinsamt att jag inte läst den efter fyra år...

Faldbakken är inte riktigt okänd för mig, jag har faktiskt läst hans Oår som är en dystopi/postapokalyptisk historia. Den hade alltså passat in på Tematrion förra veckan, men jag hade inte en tanke på den. Bra var den i alla fall.

Gränsen ska däremot vara en helt vanlig deckare. Tror jag. Hmmm, nu blev jag ju faktiskt riktigt sugen på att läsa denna...

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

6 kommentarer:

  1. Jag hänger på idag http://lacrimamens.com/blog/hett-i-hyllan-24.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Sticker iväg och kollar direkt :)

      Radera
  2. Känner igen författarnamnet, men mer än så är det inte...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han verkar inte ha slagit stort i Sverige.

      Radera
  3. jo, såna finns i hyllan: http://hannelesbibliotek.blogspot.se/2016/01/hett-i-hyllan.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du har väl ganska många du också :)

      Radera