tisdag 12 januari 2016

Top Ten Tuesday: Böcker utgivna 2015 som jag tänkte läsa men inte hann med


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten 2015 Releases I Meant To Get To But Didn't.

Ja... det är betydligt fler än tio stycken kan jag väl erkänna... Jag hoppas i alla fall hinna med merparten av de här i år.

1. Färjan av Mats Strandberg
2. Små svarta lögner av Sharon Bolton
3. STHLM: inferno av Varg Gyllander
4. Jag är Pilgrimen av Terry Hayes
5. Scarlet av Marissa Meyer
6. Blod på snö av Jo Nesbø
7. Mios blues av Kristina Ohlsson
8. Galveston av Nic Pizzolatto
9. Hälsning från de döda av Stuart MacBride
10. Huset av Jens Daniel Burman

12 kommentarer:

  1. Scarlet är den enda jag har läst av dessa, men det är min favorit i serien :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju väldigt lovande :) Köpte den i höstas och jag hoppas jag får läst den i år.

      Radera
  2. Scarlet och Galvestone står och väntar i min bokhylla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här också. Får nog ta tag i dem snart.

      Radera
  3. Nästan så jag blev full i skratt när jag bara skulle ta med tio böcker jag ville läsa men inte hann... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hur väljer man ut tio av hela den högen?

      Radera
  4. Mios blues finns i min lista också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste läsa den snart, innan jag helt glömmer bort vad som hände i Lotus blues :)

      Radera
  5. 2, 5, 6, 7 och 8 har jag läst.
    Undrar när jag ger upp och läser Färjan ändå...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att jag också har läst dem snart :) Färjan ja, nu vet jag inte när den kommer att bli läst. Jag tycker ju skräck passar bäst när det är mörkt ute, men har svårt att se att den skulle hinna överst i läshögen innan vintern är slut.

      Radera
  6. Färjan och Scarlet har jag faktiskt läst. Båda var riktigt bra böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag kommer att gilla dem när de väl blir lästa :)

      Radera