onsdag 20 januari 2016

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 3

Carola på barnboksbloggen fortsätter med sin bokbloggsfråga. Vilken tur!

Veckans bokbloggsfråga är: Den här månadens tema i min utmaning Temaläsning 2016 är Sanna berättelser. Det är förstås ett begrepp som man kan tolka väldigt brett, men biografier och självbiografier är såklart en viktig del. Skulle du vilja skriva en egen självbiografi om något som hänt i ditt liv? Finns det någon person som du gärna skulle vilja läsa en biografi av eller om?

Helt ärligt så är jag inte mycket för biografier i någon form, men en och annan intressant person har lyckats nästla sig förbi mitt motstånd.

Mitt eget liv, delar eller hela, har inget i en självbiografi att göra. Jag kan inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig att någon skulle kunna vara intresserad av några detaljer därifrån.

Egentligen finns det ingen biografi som jag vill läsa just nu, men jag skulle kunna tänka mig att läsa en bra om Robin Williams, i stället för den usla sammanställningen av Internetnotiser som jag läste förra året.

4 kommentarer:

  1. Finns säkert någon som hade velat läsa om ditt liv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var snällt sagt, men det tror jag faktiskt inte. Mitt liv är fullständigt normalt och inget utöver det vanliga :)

      Radera
  2. Svar
    1. En riktig biografi om honom hade varit kul att läsa :)

      Radera