fredag 15 januari 2016

Inga böcker, men ändå

Eftersom jag numera skriver även om filmer och TV-serier här på bloggen så är det ju inte mer än rätt att de också får dyka upp i sådana här nyinköpt-inlägg. Så vet du vad som kommer att dyka upp om ett tag...
För en väldig massa år sedan så såg jag filmen Så som i himmelen och blev helt golvad av den. Köpte den gjorde jag däremot inte. Då. Nu när det plötsligt dyker upp en så kallad fortsättning, Så ock på jorden, så är jag inte människa att stå emot. Båda filmerna. När de dessutom var löjligt billiga så var det inte mycket att tveka på.

Vad som egentligen triggade igång köpbehovet var dock att jag äntligen lyckades hitta Horns, som bygger på Joe Hills bok. Den har jag väntat på i evigheter. Och alla vet ju att filmer är ungefär som böcker; de ska inte färdas på egen hand.

8 kommentarer:

  1. Tyckte också att så som i himmelen var väldigt fin! Visste inte att det fanns en fortsättning på den, det blir jag nyfiken på! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kom förra året och jag har längtat lite efter den ända sedan jag hörde talas om den :)

      Radera
  2. Horns är jag väldigt sugen på att se - trots att jag inte har läst boken ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det enda jag egentligen är tveksam till är Daniel Radcliffe i huvudrollen, tyckte inte han passade så bra i skräck när jag såg Kvinnan i svart :)

      Radera
  3. Nej, de kan bli åksjuka, och då ska de ju inte behöva ligga rädda och ensamma där uti sitt lilla paket... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men visst är det väl så? Det har jag hört...

      Radera
  4. Horns har jag velat se ända sedan den första trailern kom men sen glömde jag bort den. Hoppas den är bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit på jakt efter den sedan jag läste boken. Det ska bli väldigt intressant att se den. När det nu blir. Filmer har tydligen blivit de nya böckerna här hemma... ;)

      Radera