tisdag 5 januari 2016

Tematrio - Boksaker

Dags för Lyrans Tematrio igen. Veckans tema: Berätta och visa gärna bilder på snygga boksaker!

Måste de vara snygga? Kan de inte bara vara oumbärliga och fantastiska?

1. Första punkten blir faktiskt en oumbärlig och fantastisk... nja, sak är det väl egentligen inte. Det är programmet Book Collector och jag vet faktiskt inte hur jag skulle klara mig utan det. I år firar vi åtta år tillsammans och jag kan inte se att de förhållandet ska ta slut. Någonsin.

2. Den här fantastiska klockan fick jag när jag fyllde år 2012 och den går som en... klocka.

3. Bokmärken är fina. Och användbara. När jag är på semester så brukar jag försöka hitta ett bokmärke, i stället för någon annan souvenir.

Dessvärre använder jag egentligen bara ett av dem, det har många år på nacken nu, men det ska inte få pensionera sig riktigt än.

Jag hittade faktiskt två andra, som också är i tjänst.

22 kommentarer:

  1. Svar
    1. Synd bara att de flesta ligger i en låda :)

      Radera
  2. Jag följde din länk till ditt inlägg om Book Collector. Verkar ju vara ett helt fantastiskt program!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt fantastiskt! Det tar tid att lägga in allt som man vill ha det från början, men sedan kan man bara njuta frukterna :)

      Radera
  3. Bokmärken, praktiska och smidiga souvenirer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har ju liksom upptäckt det nu :)

      Radera
  4. bästa souvenirer, vilken kul klocka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det är klockan som fått mig att köpa så mycket böcker, men om det hade varit sant så skulle jag ju läsa tre gånger så mycket som jag köper :)

      Radera
  5. Bokmärken är ju alltid bra att ha.

    SvaraRadera
  6. Fina bokmärken, gillade bäst den med katten. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt svag för magnetbokmärken, i alla fall om det är tänkt att jag ska använda det :)

      Radera
  7. Snygg klocka, passar ju utmärkt till bokälskare :) Bokmärken får man aldrig för många av....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev så glad för klockan, den är jättefin :)

      Radera
  8. Book Collector är suveränt :) Och den där klockan känns ju perfekt för en boknörd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla borde ha Book Collector :) Och klockan trivs så bra i rummet med alla bokhyllor :)

      Radera