söndag 3 januari 2016

En smakebit på søndag: Ensamma hjärtan och hemlösa hundar

En smakebit på søndag är ett stående inslag på den norska bokbloggen Flukten från verkligheten. Varje vecka väljer vi ett stycke i boken vi läser och delar med oss av det. Ett spännande sätt att få veta vad andra läser.

Hoppas att julen varit god, slutet på 2015 bra och början på 2016 gott!

Efter flera veckor av firande, mat och ledighet (känns det som) är det kanske äntligen dags att dra igång vardagen igen (nåja, det är ju snart trettonhelgen också). Ett bra tecken är när smakebiten drar igång efter julledigheten, även om den faktiskt ännu inte dykt upp på webbsidan. Den kommer väl och även om den inte skulle göra det så kommer det en smakebit från mig i dag.

Jag har precis börjat läsa Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon, äntligen. Trots att läsningen fått stå åt sidan lite de här dagarna på det nya året (det är så mycket annat kul att göra, som till exempel JVM i hockey) och det inte direkt har blivit några längre stunder med näsan i boken så tror jag att jag kommer att gilla denna.

Min smakebit kommer från sida 114.
     Lite tafatt halade Bill upp byxbenen en aning, hukade sig ned och höll fram handen. Omedelbart vände Lulu sig från Natalie, gick fram till Bill och strök kelsjukt sitt knollriga huvud mot hans ben.
     "Hej på dig", sa han.
     Lulu såg upp på honom med sina klara ögon och sedan stack hon nosen i hans hand så plötsligt att han var nära att tappa balansen. Bill flinade och klappade henne på huvudet. Lulu smög sig intill honom.

20 kommentarer:

  1. Mysläsning på hög nivå :) Har den där i hyllan men inte kommit mig för att läsa den ännu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, den har stått här ett bra tag också, men nu var det dags :)

      Radera
  2. Den boken är en av de få jag läst av Dillons böcker. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som det ser ut just nu, knappt halvvägs in i boken, så blir det fler Dillon för mig :)

      Radera
  3. Vad jag blev sugen på att läsa mer av Dillon nu!

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst en enda bok av Dillon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utan att ha läst ut den så tror jag faktiskt att du skulle gilla :)

      Radera
  5. Tyckte väldigt mycket om just denna, men så är man ju inte så lite tokig i hundar heller... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju mer en kattmänniska då, men jag älskar hundar också :)

      Radera
  6. Ska bli väldigt spännande att se vad du tycker om den här. Jag ska nog klämma in någon mer Dillon i år:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt, riktigt mysigt så långt :)

      Radera
  7. Tack för smakbiten, det var en så härlig bok! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är det väldigt deprimerande i boken, men den får mig ändå att må bra :)

      Radera
  8. Har inte läst Dillon. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är min allra första Dillon och det blir förmodligen inte den sista :)

      Radera
  9. Jag måste nog se till att läsa något av Lucy Dillon, då det verkar vara väldigt trevliga böcker :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det mesta är väldigt mysigt och så dräller det ju av hundar förstås :)

      Radera