onsdag 27 januari 2016

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 4

Carola på barnboksbloggen fortsätter med sin bokbloggsfråga. Vilken tur!

Veckans bokbloggsfråga är: Jag kommer att köra igång en kategori här på bloggen som heter Månadens förlag. Så denna vecka undrar jag om det finns något förlag som ditt hjärta klappar lite extra för? Finns det något förlag vars utgivning du följer lite extra noga?

Innan jag började bokblogga hade jag aldrig någon tanke på förlag, vilket som gav ut vilka böcker. Jag ska inte påstå att jag har järnkoll nu heller, men jag vet på ett ungefär vilken typ av böcker vilket förlag ger ut.

Det som ligger mig närmast är naturligtvis Modernista. De ger ut böcker som ligger åt spänningshållet och de har en helt grym förmåga att leta upp bra författare. Jag brukar vilja läsa runt 90% av deras utgivning, tror jag.

12 kommentarer:

  1. Ja, Modernista är verkligen väldigt bra, även om vi kanske inte fastnar för precis samma genre hos dem :)

    SvaraRadera
  2. För mig är det Minotaur, jag läser allt de ger ut!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också Modernista! Riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle nästan kunna tänka mig varenda bok de ger ut :)

      Radera
  4. Modernista är verkligen underbara :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, både bra böcker och trevliga människor :)

      Radera
  5. Modernista är ett mycket bra förlag, men just nu har jag en skämshög från dem som jag inte har hunnit läsa. Jag fick så många böcker på en gång så jag hann bara inte med, pinsamt......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag råkade gå igenom vårkatalogen i veckan och jag tror att även jag kan ha en skämshög om någon månad...

      Radera
  6. Modernista har verkligen gett ut flera bra deckare/kriminalromaner på senaste tiden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har en förmåga att hitta bra författare :)

      Radera