fredag 8 januari 2016

Vilket fantastiskt ställe!

I somras, tror jag det var, när sambon och jag vandrade omkring lite i Malmö så råkade vi gå förbi något som hette Bokbytet. När jag kom hem så var jag ju tvungen att kolla upp vad det var som hade det lockande namnet.

Jag hittade dem på Facebook och så här står det om verksamheten:
Bokbytet är en daglig verksamhet enl. LSS inom Malmö stad. Här arbetar personer med intellektuella funktionshinder.
Innan jul var det äntligen dags för mig att titta inom. Jag hade med mig två böcker som jag läst och inte längre kände behov av att ha kvar i hyllan.
Med mig hem hade jag två böcker som jag letat efter ett bra tag och verkligen vill läsa. Juryn av John Grisham, som tydligen är första delen av två om Jake Brigance och där I mullbärsträdets skugga, som jag precis köpt, är andra delen. Stäppens krigare av Conn Iggulden, som är första delen i Erövraren, serien om Djingis Khan som jag varit sugen på så länge.

Om du har vägarna förbi Malmö, befinner dig någonstans runt Stadshuset (Föreningsgatan 22) och råkar bära med dig någon bok som du inte längre vill ha, titta då inom där. Det är väl värt ett besök!

8 kommentarer:

  1. Två jättebra författare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Grisham har jag ju läst en del av, Men Iggulden har jag aldrig provat på :)

      Radera
  2. Vilken härlig idé! Hoppas böckerna är bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan nog bli en del turer till Malmö i framtiden :)

      Radera
  3. Svar
    1. Ja, visst är det och vilken tur att jag råkade gå förbi där :)

      Radera
  4. Bra grej! Bokbyten är bra. :) Synd att jag själv är så fäst vid mina böcker.. :o Har svårt att byta bort dem. =/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gråter alltid en skvätt inne i mitt huvud när jag gör mig av med böcker, men det är dessvärre ett måste. Det enda alternativet är att jag slutar skaffa nya böcker. Och det är ju egentligen inget alternativ ;)

      Radera