torsdag 7 januari 2016

Hett i hyllan #21

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Nu har vi kommit till böcker jag köpte på bokrean 2012. Som fortfarande är olästa. Och ja, lite skäms jag.
Jag har läst ganska många böcker av Anne Holt så när jag såg att hon släppt en bok ihop med sin bror, Evan Holt, så kunde jag inte motstå den. Hur mycket den än lockade mig och hur många positiva inlägg jag än läst om den så är Flimmer fortfarande oläst.

Nu har jag sett att Flimmer tydligen är första delen i en serie, naturligtvis, och andra delen släpptes i höstas. Jag ska i alla fall försöka låta bli att köpa Sudden death innan jag har läst Flimmer.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

4 kommentarer:

  1. Har hört en hel del positiva recensioner om den här boken. Anne Holt har jag faktiskt inte läst en enda bok av. Kanske man borde göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst en hel del Anne Holt och jag gillar dem :)

      Radera
  2. Hur många serier har du nu igen i din bokhylla? ;) Idag har jag äntligen hakat på Hett i hyllan igen och hoppas på att fortsätta med det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det där är en fråga jag vägrar svara på ;) Kul att du hänger på, det är intressant att hitta skatter i bokhyllan.

      Radera