torsdag 14 januari 2016

Hett i hyllan #22

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Vi fortsätter väl med inköp under bokrean 2012... Ännu en av alla serier som står här och samlar damm.
Varg Gyllander är en författare som jag faktiskt aldrig läst. Ändå har jag inte mindre än fyra av hans böcker i hyllan. Tre av dem hör till serien om Ulf Holz och Pia Levin. Dessa tre är nu också officiellt hyllvärmare allihop.

Första delen, Somliga linor brister, köpte jag alltså på bokrean 2012. Och där tänkte jag låta det stanna, tills jag hade läst den och visste vad jag tyckte. Emellertid... På en liten minisemester i Växjö våren 2014 råkade jag gå in i en... ja, jag vet helt ärligt inte riktigt vad det var för typ av affär. Det verkade vara en härlig blandning av böcker och skivor, gammalt och nytt. Där hittade jag i alla fall andra, Bara betydelsefulla dör, och tredje delen, Det som vilar på botten, till en väldigt billig penning.

Det verkar ha kommit fem delar i den här serien, men jag tror faktiskt jag ska försöka låta bli att köpa de som saknas tills jag har läst de tre jag redan har. De är ju, tack och lov, i rätt ordning. Men man kan ju aldrig veta. Kanske dyker de andra delarna upp på en rea nära mig...

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

8 kommentarer:

  1. Egentligen borde jag ju hänga på med tanke på hur många hyllvärmare jag har, men har noll koll på när de flesta av dem inköptes eller var eller varför. Ska tänka på saken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, det är ju detaljer som jag har med bara för att jag känner till dem. Det är ju inget måste. Tanken är ju bara att gräva fram dem från gömmorna :)

      Radera
  2. Jag har läst del 1 men blev ej imponerad så det blev aldrig mer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det jag är lite rädd för, ändå har jag köpt på mig tre stycken :)

      Radera
  3. Inga böcker jag har läst faktiskt. Jag har rensat ur rätt bra i mina hyllor nu men tror ändå att det finns en hel del oläst där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ger du bort böcker du inte läst? Huh, det skulle jag aldrig klara.

      Radera
  4. Har hört talas om denna serien, men det är inget jag läst än så länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De lockar ju lite eftersom han ju faktiskt är presschef på polisen...

      Radera