tisdag 26 januari 2016

Top Ten Tuesday: Nästa bok i serien


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Freebie Week!.

Jag fortsätter väl att beta av nästa del i serien då, som jag gjort två gånger tidigare, här och här. Och det är långtifrån slut...

1. Vanmakt av Thomas Erikson (Alex King #3)
2. Järnblod av Liza Marklund (Annika Bengtzon #11)
3. Nådastöt av Louis Penny (Armand Gamache #2)
4. Den gränslöse av Jussi Adler-Olsen (Avdelning Q #6)
5. Tretton timmar av Deon Meyer (Bennie Griessel #2)
6. Bläckmagi av Cornelia Funke (Bläcktrilogin #2)
7. Hon som tittade in av Karin Wahlberg (Claes Claesson #2)
8. Död i främmande land av Donna Leon (Guido Brunetti #2)
9. Svart is av Michael Connelly (Harry Bosch #2)
10. Kryptan av Kate Mosse (Languedoc #2)

Ojdå, det var en väldig massa del två här ser jag... hur kunde det bli så? Någon gång måste jag nog göra en uppföljning på det här också, vilka delar har jag läst sedan de dök upp här, eller liknande...

8 kommentarer:

  1. Det var inte många serier jag hade läst här. Men jag är nyfiken på Bläcktrilogin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju bara läst första delen, Bläckhjärta, och den tyckte jag väldigt mycket om :)

      Radera
  2. Penny och Adler-Olsen är en serie som jag tycker om att läsa, men jag förstår inte varför jag ha fortsatt läsa de serierna... Bläcktrilogin har jag läst första delen för flera år sedan och tyckte mycket om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir ju så där, väldigt ofta, att gamla favoritserier glöms bort.

      Radera
  3. Dessa serier. De är så lätta att påbörja...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker verkligen besinna mig, men det är väldigt svårt :)

      Radera
  4. Kryptan ska bli väääldigt intressant att se vad du tycker om:-)
    Jag hade önskat mig del 2 av Louise Penny men fick del 3 så nu får jag vänta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bävar för att läsa Kryptan, men jag tror jag ska försöka klämma in den i år. Det verkar vara tegelstenarnas år i år :) Vad trist att få fel del, men nu har du ju den tredje direkt efter att du fått och läst den andra ;)

      Radera